Make your own free website on Tripod.com

Bicara hati pemancing kolam (PK) dan pemancing laut / sungai (PL)

(PK) : Wei..!!! kau orang tak serik ke memancing dalam hujan, berpanas tidak kira siang atau malam??

(PL) : Relax lah brother...itu semua suratan takdir hujan dan panas kan anugerah tuhan, kalau lu orang takut dan serik baik kau duduk rumah mancing kat akurium saja.! Takut mabuk laut kaa..Lesen kecik kaa…

(PK) : Keluar sebelum subuh tapi hasil tak seberapa!! Apa daa...

(PL) : Lu tak faham ke..ketentuan yang telah di tetapkan oleh tuhan....Biarpun kami dah berusaha namun.... we all tetap pasrah dengan apa yang dijanjikan. Keluar subuh sebab kami nak pergi tempat yang agak jauh..tapi ibadat insya-allah kami tidak abaikan. Yang lu tu..mancing kolam macam 'orang bodoh' aje...lontar umpan lepas tu duduk melopong..orang buta pun boleh..budak tadika pun boleh cam tu!! Tidak ada cabaran langsung...ada tu sebatang joran yang jaga 2 - 3 orang!!!

(PK) : Wei..cakap baik sikit!!…Siapa kata cam 'orang bodoh'..sebenarnya kami memberi tumpuan. Banyak joran macam kau orang takut nanti mata naik juling..kekadang aku trolling..pastinya ikan yang dapat tak ada besar-besar tapak tangan..hampir pasti 1 kilo keatas punya.!! Yang kau orang ikan-ikan besar dua tiga jari pun kau orang sapu bawak balik!!! Kejam lu orang!!!

(PL) : Bagi kami tu semua rezeki, nak lepaskan kembali takut mati..baik bawak balik masak kari…anak-anak pun ramai bang!! Ikan kat laut berjuta bang..bukan boleh di hitung dengan jari seperti dikolam. Asyik dapat ikan yang sama aje tak muak ke makan.??? Dah lah tu..besar-besar pun tak ada 'trill' lansung bila melawan tak sampai 2 minit ikan dah naik.

(PK) : Biar pun ikan yang sama aje..tapi kalau perbagaikan masakan sedap bang!!! Kat kolam tak ada masalah besar atau kecik, 'trill' atau tidak yang penting dapat ikan. Tapi kalau tak dapat ikan kini aku faham… memang ketentuan nasib aku telah ditentukan begitu.

Din Tanggok: Yuha!!! Wei..apa mahu gaduh-gaduh, pi mai pi mai tang tu juga kau orang…kau orang suka mancing, mancing tak suka jangan bising-bising.

 

 

Laman Web Memancing Yang Harus Di Lawati :-

  1. Kelab Memancing ATUR
  2. ( http://www.members.tripod.com/~atur )

  3. Web Majalah Gi Ngail
  4. ( http://www.geocities.com/the tropics/resort/3655/ )

  5. Kelab Gilapancing
  6. ( http://gilapancing.cjb.net )

  7. Anuar's Fishing Site
  8. ( http://www.fortunecity.co.uk/olympia/martial/70/index.html )

  9. Malaysia's Angler
  10. ( http://www.myweb.com.my/webmaster/azmanx/ )

  11. M'sia World Of Fishing
  12. ( http://www.geocities.com/yosemite/geyser/2337/ )

  13. Anglers-Must-See
  14. ( http://www.geocities.com/haruan_2000/ )

  15. Fishingkaki's Homepages
  16. ( http://www.geocities.com/yosemite/rapids/2838/ )

  17. M'sia Fishing Heaven
  18. ( http://www.myweb.com.my/webmaster/jep/ )

  19. Chris & Jeff Website
  20. ( http://www.geocities.com/yosemite/3133/ )

  21. M'sia Fishing Website

( http://www.geocities.com/colosseum/arena/8448 )

Laman Web Jenama Peralatan Memancing:

 

  1. Sea Tackle Website
  2. ( http://www.seatackle.com/ )

  3. Tong Tackle Website
  4. ( http://www.jaring.my/tongtac )

  5. Abu Garcia Homepage
  6. ( http://www.abugarcia.com/home.cfm )

  7. Penn Homepage
  8. ( http://www.pennreels.com/ )

  9. Shimano Website
  10. ( http://www.shimano.com & www.shimano.com.au/main.html )

  11. Allstars Rods & Reels
  12. ( http://www.allstarrods.com )

  13. Rosco Rings

( http://www.roscoinc.com/index1.html )